Általános Szerződési Feltételek
1. Szolgáltató adatai
Cégnév: Reed Hotelservice Kft
Székhely: 1031-Budapest, Péter u. 4.
Telephely: Reed Hotel, 8600-Siófok, Vécsey Károly u. 20.
Cégjegyzékszám: 01-09-443674
Adószám: 32807851-2-41
EU adószám: HU32807851
Bankszámlaszám: OTP Bank 11784009-22249241-00000000
EUR Bankszámlaszám: HU72 1176 3842 0132 5887 0000 0000
SWIFT: OTPVHUHB
2. Általános szabályok
2.1 Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2 Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3. Szerződő fél
3.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
3.4 Egészségügyi szolgáltatás igénybevétele esetén a Vendég köteles tájékoztatni a Szolgáltatót esetleges egészségügyi állapotáról, Szolgáltató köteles felhívni a figyelmet az esetleges egészségügyi kockázatokról.
4. Szerződéses jogviszony
4.1 A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.
4.2 A Szerződés a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.3 A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára. Tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.
4.4 A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
5. Szálloda alapszolgáltatásai
5.1 Szállásszolgáltatás
Szállodai elhelyezések típusa:
5.1.1. Luna Superior szoba: hálószoba két különálló ággyal vagy franciaággyal, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó vagy fürdőkád, WC), erkély minden szobához. A szoba nem pótágyazható. A szoba alapterülete 26 m2.
5.1.2. Sun Junior lakosztály: franciaágy, kinyitható kanapé, fürdőszoba (mosdó, fürdőkád, WC), erkély. A szoba alapterülete 37 m2.
5.1.3. Coco lakosztály: franciaágy, kinyitható kanapé, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, WC), terasz, privát jacuzzi a teraszon. A szoba alapterülete 37 m2.
5.1.4. Malé lakosztály: franciaágy, kanapé, étkezőasztal 4 db székkel, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, fürdőkád, WC), terasz, privát jacuzzi a teraszon. A szoba alapterülete 57 m2.
5.1.5. A szobák alapfelszereltsége: LED TV, széf, telefon, minihűtő, hajszárító, törülköző, fürdőköpeny, WIFI kapcsolat. Fűtés/hűtés, klíma berendezést a nyári szezonban biztosítunk. Minden szoba nemdohányzó (az erkélyen is tilos).
5.2. Vendéglátás
5.2.1. A Szolgáltató félpanziós ellátásként reggelit és tányérszervizes vacsorát biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. Az étteremből ételt/italt kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad.
5.2.2. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.
5.3. Wellness szolgáltatás
5.3.1. A fürdőszolgáltatások a Szolgáltató fürdő házirendje betartásával vehetők igénybe. A házirend megtalálható a helyszínen kifüggesztve.
5.3.2. Wellness kezelések igénybevételéhez előzetes bejelentkezés szükséges. A lefoglalt szolgáltatások lemondására 24 órával az igénybevétel előtt van lehetőség, ezt követően a Szolgáltató lemondási díjat számíthat fel.
6. Árak
6.1 A szálloda szobaárai (Rack Rate) a szállodai recepción kerülnek kifüggesztésre.
6.2 Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (pl. étterem, wellness) állnak rendelkezésre.
6.3 A Szolgáltató a meghirdetett árait, kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget vállal, előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
6.4 Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
6.5 Az idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő.
9.6 Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok az rhb.hu oldalon kerülnek meghirdetésre.
7. Fizetési feltételek
7.1 A szállodai tartózkodás teljes összegének minimum 50%-át a Szolgáltató által küldött visszaigazolás után 7 naptári napon belül kérjük foglalóként átutalással befizetni, és a foglalófizetési utalványról (név, cím, rendelési szám, illetve áfás számla igény esetén adószám és kiállítási cím feltüntetésével) egy másolatot a Szolgáltató részére elküldeni.
7.2 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 14-8 nap telik el, a foglalót 3 naptári napon belül kell befizetni.
7.3 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 7 nap vagy annál rövidebb idő telik el, a Vendég a teljes összeget egyenlíti ki.
7.4 Speciális ajánlatok esetén a fizetési feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött visszaigazolás tartalmaz.
7.5 A befizetések elmaradása esetén a szobafoglalás automatikusan törlésre kerül.
7.6 Elfogadott fizetőeszközök: Készpénz, átutalás, bankkártya (Maestro; MasterCard; Visa), Széchenyi Pihenő Kártya (OTP; MBH; K&H)
7.7 Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.
Utazási irodák / Tour operatorok / OTA-k / Együttműködő partnerek:
A Szolgáltatóval kötött szerződés tartalmazza az egyedi fizetési feltételeket.
7.8 Ajándékutalvány:
Az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben, a szabad kapacitások függvényében használható fel Az utalvány teljes ellenértéke előre fizetendő. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszíti. Az ajándékutalvány felhasználása előzetes egyeztetéshez kötött.
8. Lemondási feltételek
8.1 A megrendelés lemondása minden esetben írásban történik.
8.2. (a) A Vendég (megrendelő) foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi Szolgáltató felé az érkezés előtti 14-7. napig, esetenként érkezést megelőző 30. napig. Érkezés előtti 14-7 (esetenként 30) napon belül a fizetendő lemondási díj a foglalás 50%-a.
8.3. Ha a Vendég a szállás-szolgáltatások igénybevételét foglalófizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre távolmaradásának okát, a szálláshely jogosult a fennmaradó szállásdíjat kötbérként érvényesíteni. Ebben az esetben a szállást a Vendég részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
8.4 A lefoglalt, de a Vendég szállodában való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve módosított szolgáltatások (szállás, étkezés, kezelések, stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.
8.5 A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
8.6 A Szerződő fél elállásának feltételei a hatályos Kormányrendelet alapján történik (45/2014. (II.26)).
9. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
9.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján legkorábban 14:00 órától foglalhatja el, ettől korábbi érkezés előzetes egyeztetés alapján lehetséges.
A szoba 14.00 óránál korábbi elfoglalása esetén a szálloda jogosult felárat felszámítani.
A Vendég szobakulcsként kártyát kap, amelyhez a szobában lakó vendég(ek) regisztrálása szükséges. A regisztráció a bejelentőlap pontos kitöltését és a Vendég személyazonosságának igazolását jelenti. Hontalanok és nem az Európai Unió állampolgárai esetében a hontalan igazolvány, illetve az útlevél bemutatása és átadása jogszabály alapján kötelező.
A szobakulcs átvételével egyidejűleg a Vendég elfogadja a szálloda Házirendjét.
Recepció nyitva tartás: 00.00-24.00
A Vendég az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11:00 óráig köteles elhagyni a szobát poggyászával, bevitt dolgaival együtt, és a bejelentkezéskor kapott kulcskártyát a recepción leadni.
A szoba későbbi elhagyása esetén a Szolgáltató jogosult felárat felszámítani. Amennyiben a távozás napján 17.00 óráig a szobát nem hagyják el, úgy egy teljes éjszaka szállásdíja kerül kiszámlázásra.
A távozás napján térítés ellenében van lehetőség a tartózkodás meghosszabbítására, amennyiben aznap nem érkezik vendég a szobába. A hosszabbítás mindenkori érvényes áráról a recepció ad tájékoztatást.
Kérjük, hogy a szobából való távozás előtt győződjenek meg arról, hogy értékeik, személyes dolgaik ne maradjanak a szobában, valamint a mágneskártyát szíveskedjenek a fali tartóból kihúzni, áramtalanítva ezzel a szobát.
A távozás napján, a kijelentkezést követően a wellness részleg ingyenesen használható. Ez idő alatt a Szolgáltató kérésre csomagszobát és wellness öltözőt biztosít. A szobában elhelyezett fürdőköpeny és törülköző is használható, melyet ép állapotban kell a szálloda elhagyásakor a recepción leadni.
9.2 Amennyiben a Vendég a foglalásban megadott időpontnál korábbi napon szeretné a már elfoglalt szálláshelyet elhagyni, a foglalás teljes időtartamának megfelelő díjat köteles megfizetni.
A szállodai tartózkodás ellenértékét legkésőbb a szállodából való végleges távozás előtt köteles a visszaigazolásban meghatározott módon kiegyenlíteni.
A fizetés bármilyen okból történő megtagadása esetén a Szolgáltató jogosult a Vendég szállodába bevitt dolgait visszatartani, és azokon zálogjogát érvényesíteni.
Fizetés nélküli távozás esetén a Szolgáltató a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton érvényesíti a követelését a Vendéggel szemben, amelynek költségeit a Vendégre terheli.
Az utólag felmerült és ki nem egyenlített díj (pl. éttermi fogyasztás) összegét a Szolgáltató a Vendég bankkártyájára terheli.
9.3. A Szolgáltató (szálloda) fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.
9.4. Az aláírt bejelentőlappal egyidejűleg a Vendég a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit, valamint a területi házirendeket (Szálloda, Fürdő, Szauna, stb) elfogadja, és köteles betartani. A Vendég köteles betartani az egyes szolgáltatási területek házirendjét. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatók a szállodai szobákban elhelyezett ismertetőkön és az rhb.hu weboldalon. Emellett a szálloda recepciója minden nap 24 órán keresztül áll a Vendég rendelkezésére.
9.5. A Vendég hibájából felróható sérülések miatt a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket a Szolgáltató a Vendégre terhelheti.
9.6. Elfogadott fizetési eszközök, kedvezménykártyák, valutaváltás
– Készpénz (Forint, Euró)
– Bankkártya (MasterCard, Visa, Maestro)
– SZÉP-kártya (OTP, MBH, K&H)
Amennyiben a Vendég a fentiek mellett bármilyen kedvezménykártyával rendelkezik, azt előre kell jelezni, utólagosan kedvezményeket a Szolgáltató nem tud jóváírni.
A szállodában valuta pénzváltásra nincs lehetőség, a szállodai recepción készséggel adnak információt pénzváltási lehetőségekről a közelben.
9.7. 18 év alatti vendégek
Szállodánk felnőttbarát, 16 éves kortól fogad kiskorúakat.
18 éven aluli gyermek csak szülői- vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodhat a szállodában. A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak a gyermek épségéért és az általa okozott károkért.
A szálloda szolgáltatásait 18 év alatti vendég csak szülői vagy más, az általa megbízott cselekvőképes személy kíséretében veheti igénybe.
A szálloda területén, rendezvényén 18 év alatti személy részére alkohol kiszolgálás nem történik.
9.8. Látogatók
A szálloda szobáiban csak a recepción regisztrált vendégek tartózkodhatnak. Látogatók csak a lobbyban fogadhatók. A külsős vendégek kizárólag a szálloda közösségi helyiségeiben tartózkodhatnak.
A Vendégek látogatójuk magatartásáért – ideértve az esetleges károkozást is – felelősséggel tartoznak. A látogató által Vendégeknek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a szálloda kizárja.
A szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég(ek) után a szálloda az aktuális napi árakon díjat számol fel.
9.9. Kisállatok
Kijelölt szállodai szobákban, foglaltságtól függően, felár ellenében kutya vagy macska bevihető. A szálloda éttermébe és a wellness részlegbe,belső kertbe kisállat nem vihető be.
A háziállatot tilos felügyelet nélkül hagyni a szálloda területén, illetve javasolt a kutyák esetében a szájkosár használata. Csak egészséges állat érkezhet a szálloda területére, amit az előzetes foglaláskor az érvényes oltási könyvével kell igazolni és ezt a bejelentkezéskor is be kell mutatni. Amennyiben az állat kárt okoz, ezért teljeskörűen a gazda tartozik felelősséggel.
9.10. Parkolás
Szállóvendégeink gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a szálloda előtti nyitott parkolóban, zárt parkolónkban és mélygarázsunkban. A parkolóhelyek elfoglalása érkezési sorrendben történik.
A parkolókban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni, a zárt parkolóban a gépjárművek megengedett sebessége max. 5 km/óra.
Ha vendégeink igénybe kívánják venni a parkolót, akkor bejelentkezéskor, a bejelentőlapon fel kell tüntetniük a jármű forgalmi rendszámát. Ennek megtagadása vagy elmulasztása esetén a parkoló nem vehető igénybe. Vendégeink az általuk másik parkoló autóban okozott kárért a károsultnak közvetlen felelősséggel tartoznak.
9.11. WIFI
A szállodában WIFI rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes. A Vendégek a WIFI csatlakozás jelszavát a szállodába való bejelentkezéskor, a kulcskártya átvételével egy időben kapják meg.
A WIFI folyamatos, megszakítás nélküli működését és elérhetőségét a Szolgáltató nem garantálja. A WIFI használata során vagy következtében vendégeink készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A szolgáltatást a Vendég a saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe.
9.12. Telefon
A szobatelefon használata díjköteles. A telefonálás költségét a Szolgáltató telefontársaság díjai alapján szállodai felárral terheli automatikusan a Vendég szobaszámlájára.
A hívás díja mindaddig felszámításra kerül, amíg a telefonkagyló visszahelyezésével nem történik meg a beszélgetés bontása.
A szállodán belüli hívások díjmentesek.
9.13. Napi takarítás
A szálloda naponta egyszer, 10.00 és 16.00 között takarítja a szobát.
Amennyiben a szoba takarítását végzők ezen időszak alatt „Ne zavarjanak!” jelzést találnak, úgy a szoba takarítását nem végzik el, ezért a vendég díjcsökkentést vagy kártalanítást nem követelhet.
Környezetvédelmi szempontból kizárólag a fürdőszoba padlózatára helyezett törülközőket cseréli a szálloda.
9.14. „Ne zavarjanak!” jelzés
A szállodai alkalmazottak a szobatakarítást reggel 10 órától végzik folyamatosan.
Vendégeink a „Ne zavarjanak!” gomb megnyomásával határozottan jelzik, hogy a szálloda munkatársai ne zavarják, ne kopogjanak és ne lépjenek be a szobába.
A „Ne zavarjanak!” gomb megnyomását a saját felelősségükre és kockázatukra végzik el. Ha a szálloda munkatársai vendégeink elutazásának napján „Ne zavarjanak!” jelzést találnak, és telefonhívásunkra vagy kopogásra nem reagálnak, úgy munkatársaink 11.00 óra után bármikor bemehetnek a szobába.
Rendkívüli helyzetben (például tűz, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve amikor a szálloda a rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van vagy veszélyben lehet, és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda munkatársai jogosultak bemenni a szobába.
A „Ne zavarjanak!” jelzés nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért, sérelemért a szálloda nem vállal felelősséget.
9.15. Mosás, vasalás
A Szolgáltató mosást, vasalást vállal, kérjük használja a szobai szekrényben elhelyezett szennyes-ruha zsákot és árlistánkat (09.00 óra előtti leadásnál 18.00 óráig elkészül).
10. Étkezések
Az étterem szolgáltatásait minden nap: 07.00-21.00 között vehetik igénybe.
A reggeli büféasztalos (önkiszolgáló) formában történik, az étterem svédasztalán található étel- és italválasztékból. A reggeli időpontja: 07.00 órától 11.00 óráig tart.
A félpanziós ellátás a reggeli mellett napi egyszeri főétkezést (vacsorát) jelent: érkezés napon vacsorával kezdődik, és elutazás napon reggelivel végződik. Vacsora esetén a félpanzió 18.00-21.00 óra között vehető igénybe. A félpanziós vacsora felszolgált tányérszervízes étkezést jelent menüválasztási lehetőséggel. A félpanziós vacsora italfogyasztást nem tartalmaz. A reggeli részben svédasztalos (hideg ételek), részben felszolgált jellegű (meleg reggeli ételek).
Kérjük Önöket, hogy éttermünket az évszaknak megfelelő és az alkalomhoz illő öltözetben látogassák.
10.1. Ételallergia
A Szolgáltató laktózmentes, gluténmentes élelmiszerekből készült, vegetáriánus és egyéb diétás étkezési lehetőséget is tud biztosítani, azonban a keresztszennyeződés nem zárható ki teljes mértékben. Speciális étkezési igényeket lehetőség szerint érkezés előtt kell jelezni. Az Étterem allergén anyagok ismertetésével kapcsolatos dokumentummal rendelkezik, mely megtalálható az étlapon.
10.2. Egyéb fogyasztások
A szálloda területén az alapszolgáltatáson felül (reggeli és/vagy vacsora) fogyasztott ételek és italok a szobaszámlára terhelhetők, és az elutazás napján fizethetők. A nem a szállodában vásárolt ételt, italt csak és kizárólag a szállodai szobában fogyaszthatja a Vendég, közösségi helyeken, étteremben, bárban, wellnessben nem megengedett.
11. Biztonság
A szálloda tűzvédelmi szabályzatát minden Vendég köteles betartani. Tűzjelzés esetén az épületet azonnal el kell hagyni, a menekülési útvonalak értelmében, egymás testi épségére ügyelve!
Tűzoltó készülékek a szálloda folyosóin, emeletenként találhatók. Tűz esetén vendégeink kötelesek haladéktalanul riasztani a recepciót.
A szálloda épületében elhelyezett kézi tűzjelző berendezések indokolatlan használata miatti károkért a kár okozója, vagy annak törvényes képviselője anyagi felelősséggel tartozik.
A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni, valamint saját kávéfőzőt, vízmelegítőt, vasalót és egyéb elektromos készüléket üzemeltetni tilos. Vasalási vagy mosatási igényüket a szálloda recepcióján jelezhetik.
A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó megállapodást azonnali hatállyal felmondani, ha nem rendeltetés-szerűen használják a rendelkezésére bocsátott szobát (vagy a szálloda más területeit) illetve nem tartják be a szálloda biztonsági előírásait, rendjét.
11.1. Elektronikus térfigyelő rendszer a szálloda területén
A szálloda területén, az épületen belüli, illetve kívüli mozgás megfigyelése elektronikus megfigyelő rendszerrel (kamerákkal) történik, mely során személyes adatokat tartalmazó képfelvételek készülnek. A kamerarendszert a szálloda működteti. A megfigyelések és a képfelvételek rögzítésének a célja az szálloda területén tartózkodó személyek életének, testi épségének, valamit a szálloda területén tartózkodó személyek, továbbá a szálloda által használt vagyontárgyak védelme.
A Vendégek a szálloda területére történő belépéssel és az itt tartózkodással hozzájárulásukat adják a képfelvétellel kapcsolatos adatkezeléshez, és elismerik az adatkezelési szabályzatban foglaltakat.
11.2. Rendellenes magatartás
A Vendégek nyugalma érdekében a szálloda területén 22.00 óra után – kivéve a szálloda által szervezett vagy engedélyezett rendezvény, program esetében – tilos a hangoskodás, zenélés, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a szobában zavaró hangerejű televíziózás, rádiózás, stb.
A szálloda területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját; zaklatásnak minősül vagy minősülhet, alkalmas mások megfélemlítésére.
A szálloda munkatársa jogosult figyelmeztetni a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget. Az első figyelmeztetés díjmentes, a második és harmadik figyelmeztetésért a szálloda egyenként 5.000 Ft összeggel terheli meg a figyelmeztetett vendég szobaszámláját. A harmadik figyelmeztetés után a szálloda jogosult a szállodai szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani, és a vendéget a szállodából visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.
A szálloda kizárja a felelősségét minden olyan sérelemért, amelyet a vendég magatartása okoz más vendégnek.
12. Szállodai eszközök, berendezések
A Vendégek kötelesek a szálloda eszközeit, berendezéseit rendeltetés-szerűen használni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő, vagy extra takarítással járó kárt a Szolgáltató felhívására, de legkésőbb a távozásuk előtt kötelesek megtéríteni.
A szálloda berendezési, felszerelési eszközei a szálloda területéről kizárólag a szálloda előzetes írásbeli engedélyével vihető ki. A szállodai szoba bármilyen átrendezését, bútorok áthelyezését kizárólag a szálloda munkatársa, vagy erre kijelölt megbízottja végezheti.
Szállodai dolog elvitele a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül bűncselekménynek minősül, és ebben az esetben a szálloda megteszi a szükséges büntetőjogi és polgári jogi lépéseket.
A szálloda bármely eszközének, berendezési, felszereltségi tárgyának meghibásodását vendégeink kötelesek bejelenteni a szállodának. Vendégeink nem jogosultak a hibát saját maguk kijavítani vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért való felelősséget a szálloda kizárja. A javítás költségének megtérítése a vendég kötelezettsége, mely költséget a szálloda számlával igazoltan a vendégre terheli.
13. A Szolgáltató az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:
- a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek, -anyagnak minősített dolgok,
- a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok,
- tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
- hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog,
- pszichotrop anyag (kábítószer),
- nem a szállodában vásárolt élelmiszer, ital (ideértve alkohol tartalmú italokat is),
- különösen drága, nagy értékű értéktárgy, muzeális tárgy.
A Szolgáltató a vendég előzetes írásban tett kérelmére írásban engedélyezheti nem bevihető dolog bevitelét a szálloda területére.
Ha a Vendég a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül nem bevihető dolgot visz be a szálloda területére, azt a szálloda a vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja.
Az engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget a Szolgáltató kizárja.
A Vendég teljes körű jogi és anyagi felelősséggel tartozik mindazon kárért és sérelemért, amelyet az engedély nélkül bevitt dolog okoz más vendégnek, harmadik személynek vagy a szállodának.
14. Dohányzás
A szálloda nemdohányzó hotel. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat és erkélyeket is), közösségi területein – a dohányzásra kijelölt helyek kivételével – tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata.
A dohányzás kizárólag az erre kijelölt helyeken megengedett, mely a szálloda bejárata előtti tér, illetve a kültéri medence kijáratánál kijelölt hely. Ezen helyszínek kivételével a szálloda egész területén tilos a dohányzás! Ennek figyelmen kívül hagyása 50.000 Ft extra takarítási és szagtalanítási díjat von maga után.
A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni ezen előírás betartására, illetve a dohányzás, elektromos cigarettázás abbahagyására. Vendégeink, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szállodát az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a szálloda jogosult az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítani, illetve annak megfizetését tőle követelni.
15. A vendég betegsége, halála
Amennyiben a Vendég a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálloda orvosi segítséget ajánl fel. A Vendég a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe. Az orvos nem a szálloda alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget a szálloda kizárja. A Vendég betegsége/halála esetén a szálloda a költségeinek megtérítésére tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
A Vendég fertőző betegsége esetén a Szolgáltató jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szállodai szerződést. Ebben az esetben a vendég a Szolgáltató felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a szállodát poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a szálloda a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően köteles eljárni. (A rendelet írja elő, hogy mit kell tenni fertőző betegség esetén. A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a szálloda orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem.)
16. Talált tárgyak
A talált tárgyakat a recepción kell leadni, ahol azt nyilvántartásba vételre kerül. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a szálloda megsemmisíti. A tárolható tárgyakat a szálloda 3 hónapig őrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával veheti át a tárgyat.A postázható tárgyakat kérésre (a küldési költség Vendég általi megfizetését követően) postai úton kerül visszajuttatásra tulajdonosának.
17. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
A szobában hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az értékekeket a szobában elhelyezett széfben kell elhelyezni.
A Vendég a szálloda berendezéseit, wellness és egyéb szolgáltatásait rendeltetésszerűen, saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja, illetve veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a vendég valós egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való felelősségét a Szolgáltató kizárja.
A Vnedég a saját felelősségére kérhet ébresztést, amely figyelmességi gesztus a Szolgáltató részéről, az nem része a Szolgáltató szerződés szerinti szolgáltatásának. A kért ébresztés elmaradásából vagy a késedelmes ébresztésből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
18. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
18.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
18.1.1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt
18.1.2. a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
18.1.3. a Vendég fertőző betegségben szenved.
18.1.4. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott foglalófizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
18.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis maior” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
19. Elhelyezési garancia
19.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. ideiglenes üzemeltetési probléma) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
19.1.1. A Szolgáltató köteles:
19.1.1.1. a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
19.1.1.2. térítésmentesen telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
19.1.1.3. ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
19.1.2. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
20. A Szerződő fél jogai
20.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
20.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
20.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
21. A Szerződő fél kötelezettségei
21.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
21.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
21.3. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe.
22. A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.
23. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
23.1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
23.2. a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni
24. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
24.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
24.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
24.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
24.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
24.5. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.
24.6. A Szolgáltató közösségi tereiben vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
24.7. A Szolgáltató zárt parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár a Szolgáltatónak felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt saját felelősségbiztosításának terhére.
25. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem
25.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
25.2. A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a https://reedhotel.hu/adatkezelesi-tajekoztato/oldalon folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.
25.3. A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Komló város jegyzője ill. a Baranya Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztálya gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.
26. Vis maior
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, pandémia, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A Felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
27. A Felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
Siófok, 2025. május 16.