Házirend
Kedves Vendégeink!
Köszöntjük Önöket szállodánkban, egyben jó pihenést, kellemes felüdülést és élményekben gazdag kikapcsolódást kívánunk!
Szállodánk valamennyi munkatársa mindent megtesz e célok megvalósításáért, azonban ehhez vendégeink együttműködése is nélkülözhetetlen. Ennek érdekében tartjuk szükségesnek az alábbiakban megfogalmazott normák figyelembevételét és betartását.
A házirend a szállodai szerződés elválaszthatatlan része.
Bejelentkezés
A szobákat a megérkezés napján 14.00 órától lehet elfoglalni. Ettől korábbi érkezés előzetes egyeztetés alapján lehetséges.
A szoba 14.00 óránál korábbi elfoglalása esetén a szálloda jogosult felárat felszámítani.
Vendégeink szobakulcsként kártyát kapnak, amelyhez a szobában lakó vendég(ek) regisztrálása szükséges. A regisztráció a bejelentőlap pontos kitöltését és a vendég személyazonosságának igazolását jelenti. Hontalanok és nem az Európai Unió állampolgárai esetében a hontalan igazolvány, illetve az útlevél bemutatása és átadása jogszabály alapján kötelező.
A szobakulcs átvételével egyidejűleg vendégünk elfogadja a szálloda házirendjét.
Recepció nyitva tartás: 00.00-24.00
Kijelentkezés
A távozás napján a szobát poggyászával, bevitt dolgaival együtt 11.00 óráig kérjük elhagyni, és a bejelentkezéskor kapott kulcskártyát a recepción leadni. A szoba későbbi elhagyása esetén a szálloda jogosult felárat felszámítani. Amennyiben a távozás napján 17.00 óráig a szobát nem hagyják el, úgy egy teljes éjszaka szállásdíja kerül kiszámlázásra.
Távozás napján térítés ellenében van lehetőség tartózkodásuk meghosszabbítására, amennyiben aznap nem érkezik vendég a szobába. A hosszabbítás mindenkori érvényes áráról kérjük érdeklődjön a recepción!
Kérjük vendégeinket, hogy a szobából való távozásuk előtt győződjenek meg arról, hogy értékeik, személyes dolgaik ne maradjanak a szobában, valamint a mágneskártyát szíveskedjenek a fali tartóból kihúzni, áramtalanítva ezzel a szobát.
A távozás napján, a kijelentkezést követően wellness részlegünk ingyenesen használható. Ez idő alatt kérésre csomagszobát. A szobában elhelyezett fürdőköpeny és törülköző is használható, melyet ép állapotban kell a szálloda elhagyásakor a recepción leadni.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy amennyiben foglalásukban megadott időpontnál korábbi napon szeretnék a már elfoglalt szálláshelyet elhagyni, a foglalás teljes időtartamának megfelelő díjat kötelesek megfizetni.
Szállodai tartózkodásuk ellenértékét legkésőbb a szállodából való végleges távozásuk előtt kötelesek a visszaigazolásban meghatározott módon kiegyenlíteni.
A fizetés bármilyen okból történő megtagadása esetén a szálloda jogosult a vendég szállodába bevitt dolgait visszatartani és azokon zálogjogát érvényesíteni.
Fizetés nélküli távozás esetén a szálloda a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton érvényesíti a követelését a vendéggel szemben, amelynek költségeit a vendégre terheli.
Az utólag felmerült és ki nem egyenlített díj összegét a szálloda a vendég bankkártyájára terheli.
Elfogadott fizetési eszközök, kedvezménykártyák, valutaváltás
– Készpénz (Forint, Euró)
– Bankkártya (MasterCard, Visa, Maestro)
– SZÉP-kártya (OTP, MBH, K&H)
Amennyiben a fentiek mellett bármilyen kedvezménykártyával rendelkezik, kérjük szíveskedjen előre jelezni, utólagosan kedvezményeket sajnos nem áll módunkban jóváírni.
A szállodában valuta pénzváltásra nincs lehetőség, recepciós kollegáink készséggel adnak információt pénzváltási lehetőségekről a közelben.
18 év alatti vendégek
Szállodánk felnőttbarát, 16 éves kortól fogad kiskorúakat.
18 éven aluli gyermek csak szülői- vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodhat a szállodában. A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak a gyermek épségéért és az általa okozott károkért.
A szálloda szolgáltatásait 18 év alatti vendég csak szülői vagy más, az általa megbízott cselekvőképes személy kíséretében veheti igénybe.
A szálloda területén, rendezvényén 18 év alatti személy részére alkohol kiszolgálás nem történik.
Látogatók
A szálloda szobáiban csak a recepción regisztrált vendégek tartózkodhatnak. Kérjük, hogy a látogatóikat a lobbyban szíveskedjenek fogadni. A külsős vendégek kizárólag a szálloda közösségi helyiségeiben tartózkodhatnak.
Vendégeink látogatójuk magatartásáért – ideértve az esetleges károkozást is – felelősséggel tartoznak. A látogató által vendégeinknek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a szálloda kizárja.
A szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég(ek) után a szálloda az aktuális napi árakon díjat számol fel.
Kisállatok
Kijelölt szállodai szobákban, foglaltságtól függően, felár ellenében kutya vagy macska bevihető. A szálloda éttermébe, wellness részlegbe és belső kertbe kisállat nem vihető be.
A háziállatot tilos felügyelet nélkül hagyni a szálloda területén, illetve javasolt a kutyák esetében a szájkosár használata. Csak egészséges állat érkezhet a szálloda területére, amit az előzetes foglaláskor az érvényes oltási könyvével kell igazolni és ezt a bejelentkezéskor is be kell mutatni. Amennyiben az állat kárt okoz, ezért teljeskörűen a gazda tartozik felelősséggel.
Parkolás
Szállóvendégeink gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a szálloda előtti nyitott parkolóban, zárt parkolónkban és mélygarázsunkban. A parkolóhelyek elfoglalása érkezési sorrendben történik.
A parkolókban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni, a zárt parkolóban a gépjárművek megengedett sebessége max. 5 km/óra.
Ha vendégeink igénybe kívánják venni a parkolót, akkor bejelentkezéskor, a bejelentőlapon fel kell tüntetniük a jármű forgalmi rendszámát. Ennek megtagadása vagy elmulasztása esetén a parkoló nem vehető igénybe. Vendégeink az általuk másik parkoló autóban okozott kárért a károsultnak közvetlen felelősséggel tartoznak.
WIFI
A szállodában WIFI rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes. Vendégeink a WIFI csatlakozás jelszavát a szállodába való bejelentkezéskor, a kulcskártya átvételével egy időben kapják meg.
A WIFI folyamatos, megszakítás nélküli működését és elérhetőségét a szálloda nem garantálja. A WIFI használata során vagy következtében vendégeink készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért a szálloda nem vállal felelősséget. A szolgáltatást vendégeink a saját felelősségükre és kockázatukra veszik igénybe.
Telefon
A szobatelefon használata díjköteles. A telefonálás költségét a szolgáltató telefontársaság díjai alapján szállodai felárral terheljük automatikusan vendégeink szobaszámlájára.
A hívás díja mindaddig felszámításra kerül, amíg a telefonkagyló visszahelyezésével nem történik meg a beszélgetés bontása.
A szállodán belüli hívások díjmentesek.
Napi takarítás
A szálloda naponta egyszer, 10.00 és 16.00 között takarítja a szobát.
Amennyiben a szoba takarítását végzők ezen időszak alatt „Ne zavarjanak!” jelzést találnak, úgy a szoba takarítását nem végzik el, ezért a vendég díjcsökkentést vagy kártalanítást nem követelhet.
Környezetvédelmi szempontból kizárólag a fürdőszoba padlózatára helyezett törülközőket cseréli a szálloda.
„Ne zavarjanak!” jelzés
A szállodai alkalmazottak a szobatakarítást reggel 10 órától végzik folyamatosan.
Vendégeink a „Ne zavarjanak!” gomb megnyomásával határozottan jelzik, hogy a szálloda munkatársai ne zavarják, ne kopogjanak és ne lépjenek be a szobába.
A „Ne zavarjanak!” gomb megnyomását a saját felelősségükre és kockázatukra végzik el. Ha a szálloda munkatársai vendégeink elutazásának napján „Ne zavarjanak!” jelzést találnak, és telefonhívásunkra vagy kopogásra nem reagálnak, úgy munkatársaink 11.00 óra után bármikor bemehetnek a szobába.
Rendkívüli helyzetben (például tűz, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve amikor a szálloda a rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van vagy veszélyben lehet, és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda munkatársai jogosultak bemenni a szobába.
A „Ne zavarjanak!” jelzés nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért, sérelemért a szálloda nem vállal felelősséget.
Mosás, vasalás
A szálloda mosást, vasalást vállal, kérjük használja a szobai szekrényben elhelyezett szennyes-ruha zsákot és árlistánkat (09.00 óra előtti leadásnál 18.00 óráig elkészül).
Étkezések
Az étterem szolgáltatásait minden nap: 07.00-21.00 között vehetik igénybe.
A reggeli büféasztalos (önkiszolgáló) formában történik, az étterem svédasztalán található étel- és italválasztékból. A reggeli időpontja: 07.00 órától 11.00 óráig tart.
A félpanziós ellátás a reggeli mellett napi egyszeri főétkezést (vacsorát) jelent: érkezés napon vacsorával kezdődik, és elutazás napon reggelivel végződik. Vacsora esetén a félpanzió 18.00-21.00 óra között vehető igénybe. A félpanziós vacsora felszolgált tányérszervízes étkezést jelent menüválasztási lehetőséggel. A félpanziós vacsora italfogyasztást nem tartalmaz. A reggeli részben svédasztalos (hideg ételek), részben felszolgált jellegű (meleg reggeli ételek).
Kérjük Önöket, hogy éttermünket az évszaknak megfelelő és az alkalomhoz illő öltözetben látogassák.
Ételallergia
Szállodánkban laktózmentes, gluténmentes élelmiszerekből készült, vegetáriánus és egyéb diétás étkezési lehetőséget is tudunk biztosítani, azonban a keresztszennyeződés nem zárható ki teljes mértékben. Kérjük vendégeinket, hogy speciális étkezési igényüket lehetőség szerint érkezés előtt jelezzék felénk. Szállodánk étterme allergén anyagok ismertetésével kapcsolatos dokumentummal rendelkezik, melyet megtalálnak étlapunkon.
Egyéb fogyasztások
A szálloda területén az alapszolgáltatáson felül (reggeli és/vagy vacsora) fogyasztott ételek és italok a szobaszámlára terhelhetők, és az elutazás napján fizethetők. A nem a szállodában vásárolt ételt, italt csak és kizárólag a szállodai szobában fogyaszthatják vendégeink, közösségi helyeken, étteremben, bárban, wellnessben nem megengedett.
Elektronikus térfigyelő rendszer a szálloda területén
A szálloda területén, az épületen belüli, illetve kívüli mozgás megfigyelése elektronikus megfigyelő rendszerrel (kamerákkal) történik, mely során személyes adatokat tartalmazó képfelvételek készülnek. A kamerarendszert a szálloda működteti. A megfigyelések és a képfelvételek rögzítésének a célja az szálloda területén tartózkodó személyek életének, testi épségének, valamit a szálloda területén tartózkodó személyek, továbbá a szálloda által használt vagyontárgyak védelme.
Vendégeink a szálloda területére történő belépéssel és az itt tartózkodással hozzájárulásukat adják a képfelvétellel kapcsolatos adatkezeléshez, és elismerik az adatkezelési szabályzatban foglaltakat.
Szállodai eszközök, berendezések
Vendégeink kötelesek a szálloda eszközeit, berendezéseit rendeltetésszerűen használni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő, vagy extra takarítással járó kárt a szálloda felhívására, de legkésőbb a távozásuk előtt kötelesek megtéríteni.
A szálloda berendezési, felszerelési eszközei a szálloda területéről kizárólag a szálloda előzetes írásbeli engedélyével vihető ki. A szállodai szoba bármilyen átrendezését, bútorok áthelyezését kizárólag a szálloda munkatársa, vagy erre kijelölt megbízottja végezheti.
Szállodai dolog elvitele a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül bűncselekménynek minősül, és ebben az esetben a szálloda megteszi a szükséges büntetőjogi és polgári jogi lépéseket.
A szálloda bármely eszközének, berendezési, felszereltségi tárgyának meghibásodását vendégeink kötelesek bejelenteni a szállodának. Vendégeink nem jogosultak a hibát saját maguk kijavítani vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért való felelősséget a szálloda kizárja. A javítás költségének megtérítése a vendég kötelezettsége, mely költséget a szálloda számlával igazoltan a vendégre terheli.
Biztonság
A szálloda tűzvédelmi szabályzatát minden vendégünk köteles betartani. Tűzjelzés esetén az épületet azonnal el kell hagyni, a menekülési útvonalak értelmében, egymás testi épségére ügyelve!
Tűzoltó készülékek a szálloda folyosóin, emeletenként találhatók. Tűz esetén vendégeink kötelesek haladéktalanul riasztani a recepciót.
A szálloda épületében elhelyezett kézi tűzjelző berendezések indokolatlan használata miatti károkért a kár okozója, vagy annak törvényes képviselője anyagi felelősséggel tartozik.
A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni, valamint saját kávéfőzőt, vízmelegítőt, vasalót és egyéb elektromos készüléket üzemeltetni tilos. Vasalási vagy mosatási igényüket a szálloda recepcióján jelezhetik.
A szálloda jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó megállapodást azonnali hatállyal felmondani, ha nem rendeltetésszerűen használják a rendelkezésére bocsátott szobát (vagy a szálloda más területeit) illetve nem tartják be a szálloda biztonsági előírásait, rendjét.
A szálloda területére be nem vihető dolgok
A szálloda az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:
- a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek, -anyagnak minősített dolgok,
- a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok,
- tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
- hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog,
- pszichotrop anyag (kábítószer),
- nem a szállodában vásárolt élelmiszer, ital (ideértve alkohol tartalmú italokat is),
- különösen drága, nagy értékű értéktárgy, muzeális tárgy.
A szálloda a vendég előzetes írásban tett kérelmére írásban engedélyezheti nem bevihető dolog bevitelét a szálloda területére.
Ha vendégünk a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül nem bevihető dolgot visz be a szálloda területére, azt a szálloda a vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja.
Az engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget a szálloda kizárja.
Vendégünk teljes körű jogi és anyagi felelősséggel tartozik mindazon kárért és sérelemért, amelyet az engedély nélkül bevitt dolog okoz más vendégnek, harmadik személynek vagy a szállodának.
Dohányzás
A szálloda nemdohányzó hotel. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein – a dohányzásra kijelölt helyek kivételével – tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata.
A dohányzás kizárólag az erre kijelölt helyeken megengedett, mely a szálloda bejárata előtti tér, illetve a kültéri medence kijáratánál kijelölt hely. Ezen helyszínek kivételével a szálloda egész területén tilos a dohányzás! Ennek figyelmen kívül hagyása 50.000 Ft extra takarítási és szagtalanítási díjat von maga után.
A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni ezen előírás betartására, illetve a dohányzás, elektromos cigarettázás abbahagyására. Vendégeink, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szállodát az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a szálloda jogosult az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítani, illetve annak megfizetését tőle követelni.
A vendég betegsége, halála
Amennyiben vendégünk a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálloda orvosi segítséget ajánl fel. Vendégünk a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe. Az orvos nem a szálloda alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget a szálloda kizárja. Vendégünk betegsége/halála esetén a szálloda a költségeinek megtérítésére tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
Vendégünk fertőző betegsége esetén a szálloda jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szállodai szerződést. Ebben az esetben a vendég a szálloda felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a szállodát poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a szálloda a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően köteles eljárni. (A rendelet írja elő, hogy mit kell tenni fertőző betegség esetén. A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a szálloda orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem.)
Rendellenes magatartás
Vendégeink nyugalma érdekében a szálloda területén 22.00 óra után – kivéve a szálloda által szervezett vagy engedélyezett rendezvény, program esetében – tilos a hangoskodás, zenélés, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a szobában zavaró hangerejű televíziózás, rádiózás, stb.
A szálloda területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját; zaklatásnak minősül vagy minősülhet, alkalmas mások megfélemlítésére.
A szálloda munkatársa jogosult figyelmeztetni a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget. Az első figyelmeztetés díjmentes, a második és harmadik figyelmeztetésért a szálloda egyenként 5.000 Ft összeggel terheli meg a figyelmeztetett vendég szobaszámláját. A harmadik figyelmeztetés után a szálloda jogosult a szállodai szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani, és a vendéget a szállodából visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.
A szálloda kizárja a felelősségét minden olyan sérelemért, amelyet a vendég magatartása okoz más vendégnek.
Talált tárgyak
A talált tárgyakat a recepción kérjük leadni, ahol azt nyilvántartásba veszik. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a szálloda megsemmisíti. A tárolható tárgyakat a szálloda 3 hónapig őrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával veheti át a tárgyat.A postázható tárgyakat kérésre (a küldési költség Vendég általi megfizetését követően) postai úton juttatjuk vissza tulajdonosának.
A szálloda kártérítési felelőssége
Felhívjuk kedves vendégeink figyelmét, hogy a szobában hagyott értéktárgyaikért szállodánk nem vállal felelősséget. Kérjük, értékeiket a szobában elhelyezett széfben legyenek kedvesek elhelyezni!
Vendégünk a szálloda berendezéseit, wellness és egyéb szolgáltatásait rendeltetésszerűen, saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja, illetve veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a vendég valós egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való felelősségét a szálloda kizárja.
Vendégünk a saját felelősségére kérhet ébresztést, amely figyelmességi gesztus a szálloda részéről, az nem része a szálloda szerződés szerinti szolgáltatásának. A kért ébresztés elmaradásából vagy a késedelmes ébresztésből eredő károkért a szálloda nem vállal felelősséget.
Adatvédelem
Vendégünk a szobafoglalással és bejelentkezéssel az adatait személyes hozzájárulása mellett átadja a szállodának adatkezelésre, amely a szálloda adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint történik. A szálloda vendégünk jelenlegi, múltbéli, illetve jövőbeni hotelbeli tartózkodásáról harmadik személynek, ideértve a vendég közeli hozzátartozóit, kizárólag vendégünk előzetes írásbeli engedélye alapján ad tájékoztatást.
E tájékoztatási tilalom nem vonatkozik a jogszabály alapján történő megkeresésre. Vendégünk tudomásul veszi, hogy a szálloda jogszabály rendelkezése alapján köteles a megkereső hatóság részére a vendég megkeresésben kért személyes adatait kiadni, amennyiben annak jogszabályi feltételei fennállnak. A jogszabályon, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben a szálloda nem emelhet kifogást.
Hibajelentés, egyéb információk
Végezetül kérjük kedves vendégeinket, hogy a szálloda működésével, a szállodai szobával, vagy más vendégek viselkedésével kapcsolatos bármilyen észrevételüket a recepción haladéktalanul jelezni szíveskedjenek, hogy a megoldás a lehető leggyorsabban megszülethessen. Utólagos észrevételeket nem tudunk hatékonyan kezelni. Segítségüket, együttműködésüket előre is köszönjük!
További kérdés esetén
További szolgáltatásainkról és azok igénybevételéről a szálloda recepciója ad felvilágosítást. Bízunk abban, hogy a pihenésre szánt idejük az elvárásaiknak megfelelő, örömteli és zavartalan lesz!
Kellemes időtöltést kívánunk szállodánkban!
Üdvözlettel,
Geiger Violetta
szálloda igazgató
Siófok, 2025. május 16.